Lego skladačky pozná každý z nás. Už aj malý štvorročný šarvanec dokáže zložiť autíčko a dokonca to autíčko jazdí. Ďaleko vyšší level je ovládať prácu s programovateľnou Lego kockou EV3, vyskladať originálne konštrukcie prevodoviek, realizovať nadstavby kocky EV3, plniace špeciálne funkcie. Ak toto všetko dieťa ovláda, treba to niekde predviesť, nech o ňom vedia. Niektorí študenti Strednej priemyselnej školy elektrotechnickej Piešťany, Brezová 2, všetko hore uvedené ovládajú, a rozhodli sa zapojiť do najťažšej úrovne Lego, a to do First Lego League (FLL) súťaže. Je to celosvetová súťaž družstiev mládeže do 17 rokov, a je pomerne komplexne ponímaná. V tomto roku bola nosná téma „City shaper“, čo by sa významovo mohlo preložiť Architekt mesta. Úlohou družstiev bolo naštudovať a spracovať jeden objekt v rodnom meste, navrhnúť vylepšenia a celé to podať cestou videofilmu, prezentácie alebo inou vhodnou formou FLL komisii pre hodnotenie „Témy FLL.“ Bola to však len jedna zo štyroch hodnotených oblastí. Druhou hodnotenou oblasťou bola „Tímová spolupráca“ v družstve. Treťou oblasťou bol „Design Lego robota“ pre riešenie 14 úloh na vybudovanom Lego ihrisku. Ihrisko si muselo družstvo vybudovať presne podľa plánu z dodaných Lego stavebníc na dodanej podložke. Najzložitejšou a najkritickejšou úlohou bola „Robot game“. Spočívala v priamom realizovaní hore uvedených 14 úloh navrhnutým a naprogramovaným Lego robotom na vybudovanom stavebnicovom ihrisku. Lego robot musel tieto úlohy plniť autonomne (sám), len programom, ktorý mu družstvo vložilo do pamäte. Vybudované ihrisko bolo modelom mesta a robot v ňom musel napríklad „ odstrániť dopravnú zápchu“, inštalovať na určených miestach „bytové domy“, „zdvihnúť výťah“, spustiť hojdačku s vozičkárom, „nainštalovať dron na most“, a ďalšie úlohy, ktoré je bežne potrebné robiť v dnešných mestách. Napríklad aj „inštalovať zeleň na strechách domov“. Maximálny celkový čas na prácu robota na ihrisku bol dve a pól minúty, do práce robota sa nesmelo zasahovať, bolo však možné robota stiahnuť z ihriska a znovu pustiť ten istý, alebo iný program. Takéto stiahnutie však bolo trestané stratou určitého počtu bodov. Splnenie úloh bolo spojené so ziskom bodov, v „Robot game“ zvíťazilo družstvo-robot, ktoré získalo najviac bodov.
Za SPŠE Piešťany súťažili Matej Korec, Matej Kabát a Erik Klimant, žiaci prvého a druhého ročníka, prihlásení boli na turnaj FLL v Bratislave, 9. Januára 2020. Na Slovensku bolo takýchto turnajov celkovo 7, a do celoslovenského finále postupovali víťazi turnajov. Pripravovali sa pod vedením Ing. Dragulu a Daniela Mikloviča (III.D). Ako tému si vybrali budovanie zelených striech. V Robot game riešili inštaláciu nových bytových jednotiek so zeleňou na streche, hojdačku, dopravnú zápchu a most. Na turnaj v Bratislave bolo prihlásených pôvodne 14 družstiev, nakoniec získalo body len 11 družstiev, a družstvo SPŠE Piešťany sa umiestnilo na 8. mieste. Táto súťaž je obmedzená vekovo, a preto sa jej zúčastňujú len žiaci prvého a druhého ročníka našej školy.